Monday, September 24, 2007

وحشتونىىىىى

السلام عليكم يا مدونين .... " احم احم " .... " دستووووور "... " كحة تخينه شوية " .... وحشتونى كلكم ووحشتنى مدونتى .... أولا انا بعتذر على عدم كتابتى اى بوست فى هذه المدونة .... والأسباب ان الشغل أخدنى وبعدين بأخد كورس فمبقتش فاضية غير لكتابة بوستات فى مدونة اعمل لآخرتك .... اه نسيت كمان الجهاز كان بايظ شوية وبعفية يعنى جرب يصوم يوم تعب واكتأب فيه وباظ ومن ساعتها لا بيصوم ولا بيعمل ..... بفكر ارميه فى الزبالة بس مش هينفع وإلا مش هكتبلكم حاجة خاااااااااااااالص .... بس بجد وحشتونى وعاوزة اشوف ردودكم
وعلى فكرة انا بكتب البوست ده عشان اسلم عليكم واعرف منكم بتعملوا ايه فى رمضان شهر القرآن وكمان عاوزة اعرف وصلتوا لفين فى القرآن وإياك الاقى واحد كاتبلى انه بيتفرج على مسلسلالالالالالالالالالالات لحسن ازعل منه واستقصده واحطه فى دماغى ولن اعتقه ابداًًًًًًً ً ً ً ً ايوة لن اعتقه
وابدأ بنفسى الأول انا يا شباب .... الحمدلله بقوم من النوم البس وانزل الشغل الساعة 8.45 وبعدين اروح الشغل بعد صراع مع المواصلات والناس طبعا ... ثم اذا وصلت بدرى بقى اقرأ القرآن وبعدين اروح البيت برضو بعد صراع مع المواصلات والناس ... ثم اقرأ شوية قرأن يعنى على الاقل انهى جزء كامل وبعدين أنام بقى لحد المغرب ... بس بحاول اقوم قبل المغلاب بشوية قليلين عشان ادعى لان الساعة التى قبل المغرب هى ساعة استجابة وانا بحب ادعى فيها هى والفجر وقبل الفجر .... وبعدين افطر على تمرة ثم اشرب العصير ثم ادخل اصلى المغرب والسنة وبعدين اروح اهبر ما على الماااااااائدة بس على فكرة انا مش تخينه ده بيتهيألى .... وانا بأكل بتفرج على قناة الرسالة و أقرأ لان فيها برامج جميلة جداااااااا ... وبعد الاكل اعد احلى واستنى العشاء وانا برضو بتفرج على نفس القنوات ... وبعدين العشاء يؤذن اصلىيه والتراويح وبعدين برضو إما اتفرج برضو على التليفزيون أو اعد على الكمبيوتر أو انزل الكورس وارجع اكل تالت لو جعانه يعنى أو اقرأ جزء كمان .... وبعدين اناااااااااااااااام وهكذا يا شباب هذا هو يومى والآن أنا فى الجزء الرابع عشر والحمدلله وقربت اختمه .... يلا الله المستعان
مستنية حكاويكم ... سلام

15 comments:

Anonymous said...

هههههههههههههههه ربنا يعينك يابنتى والله صيمتى الكمبيوتر معاكى وانا اعده اقول باظ لييييييييه مااااشى بقى هما يعرفوا السر وانا لا ياليلو ده انا اختك اوووووكشن هعديها المرة دى بس المرة الجايه لاممكن ابدددددا اعديها

ياجمااااااااعهة ربنا يخليكوا قولولها تاكل كويس عارفين الفطار بتاعها ده ايه اللى بعده بست سااعات بتفكر تاكل تانى لا حول ولاقوة الا بالله نص طبق رز وشويه خضار معاه ده اذا اصلا خلصت نص طبق الرز ده والله انا كده ببالغ لان نص طبق ده كتير بالنسبة لها واعد اتحاايل عليها تاكل وكانى بكلم نفسى لانى بئعد انا اكمل اكل

لا اله الا الله ربنا يهديها والله
الله السمتعان ويعينى انا بقى واخلص الاكل عشان بس يعنى مافيش حاجه تتبقى وتبوظ لاننا تانى يوم برضوا صايمين

يالا ربنا يجعله فى ميزان حسناتنا بقى

اسكندراني اوي said...

مرحب بيكي
ويلكم باااااك
هههههههههههههه
كل سنه واني طيبه

aboooood said...

السلام عليكم ....
مرحب بيكي بعدين الغيبة الطويلة دة
تجعلنا مشتاقين لكتاباتك.
وأنا مبسوط بيومك أوي وإنك بتقضية بطريقة حلوة أوووووووووي
ومتخافيش أنا مش بتفرج على مسلسلات أصلا لعدم وجود التلفزيون هاهاهاها
وكل سنة وإنتم كلكم طيبين...

aliaa said...

شيمو حبيبتىىىىى
انا سعيدة جدا انك اول رد ده دليل انك متابعه مدونتى كويس بس برضو مش اوى
وايه الفضايح اللى انتى عملاها دى ؟
يعنى لازم تعرفى الناس كلها انى مسلوعة ؟
ماااااااشى لك يوم يافاضح الاخر

شكرا ليكى يا شيمو
تحياتى ليكى

aliaa said...

اسكندرانى اوى
يامرحب بيك
وكل عام وانت بخيييييير

aliaa said...

aboooood
وعليكم السلام ورحمة الله
ربنا يكرمك والله يا عبوووود على كلامك بس والله غصب عنى هو الشغل السبب
وعقبال مايكون يومك
بس محدش منكم كتبلى يومه بيبقى ازاى؟
عاوزه اعرف يومكم بيقى ازاااااااى

كل عام وانتم بخير
سلام

ibn nasser - ابن ناصر said...

اهلا وسهلا
انا اول مرة ازور مدونتك الرقيقه
تحياتي

Anonymous said...

احييكى على التحذير من المسلسلات الرمضانيه التى أصبحت اكثر خلاعه و مجون و عرى
و انصح الجميع بسماع درس الشيخ وجدى غنيم ( كيف تستقبل رمضان ) عشان تبطلوا تلفيزيون خالص
و جزاك الله خير يا علياء

truelove said...

سكر خالص ودي اول زيارة ليكي وان شاء الله مش تكون اخر زيارة وربنا يكرمنا كلنا يارب ويعنا على طاعته

aliaa said...

ابن ناصر
اهلا وسهلا بيك
وشرفت مدونتى
وميرسى جدا على كلامك الجميل
ويارب تبقى زائر مستمر فيها وبعدين مقيم

سلامى

aliaa said...

احمد عاشور
شكرا جزيلا ليك يا احمد
وده المفروض اللى يحصل فى رمضان ميبقاش فيه مسلسلات لكن الممثلين فاكرين انهم كده بيعملوا عمل خيرى فى رمضان انهم يفرحوا الناس يافرحتىىىىىىى
وجزاك الله خيرا على تنبيهك لدرس الشيخ وجدى غنيم
سعيدة جدا بردك اللى اختفى من فترة
سلام

aliaa said...

truelove
انتى اللى سكر ومدونتك جميلة جدااا
وان شاء الله تبقى مقيمة داااااائمة معانا وتعجبكم خدماتنا
تحياتى ليكى
سلام

هموم الناس قدرى said...

انا عارف ان رمضان خيره كتييييريكفى كل الناس بس انتى كده اكلتى نص الخيرفى يوم واحد ماهو لازم الكمبيوتر اللى انتى بتأعدى عليه لازم يهنج .... ابقى سيبى شويه للغلابه اللى مش لاقيين

Anonymous said...

تحياتي الي صاحبة القلم الجميل والروح الطيبة كيفك اتمني انك تكوني بخير يا رب وبسلم عليكي وعلي شيمو برده وحوالي تكلي علشان تعرفي تجوزي الشباب مش بيحبوا البنت الرفيعه انا بهزر لحسن تزعلي
وعلي العمومحمدال علي السلام واهلا بيكي في مدونتك الجميلة واللي دايما بتبدعينا بكلمات راقيه واقلام واضحه المعاني والعزبة
في حد يخلي الجهاز يصوم معاه ده الجهاز اصلا طول ما هو شغال بيكول وهو مقفول برده بيكول مش ينفع اقولك ازاي لانه ده حوار كبييييييييييير
تحياتي لكي
اخوكي محمود الصغير

اسكندراني اوي said...

بما ان ما فيش شات بوكس ومافيش بوست العيد
وش بيعيط

قلت اجي هنا واقول كل سنه وانتم بخير

تحياتي